interne begeleiding
Interim | advies | projectleiding
MIJN KERNWAARDEN
Ik hecht veel waarde aan de drie psychologische basisbehoeften van ieder mens: autonomie, competentie en relationele verbondenheid. Deze drie waarden, uit de Selfdetermination Theory van Deci & Ryan, vormen de basis van waaruit ik situaties en ontwikkeling benader.
Verbinding
Ik investeer in relaties met alle betrokkenen in de school: leerlingen, ouders, teamleden, externen. Alleen wanneer er contact en verbinding is, kunnen we samenwerken aan ontwikkeling.
autonomie
Zelf ruimte hebben om keuzes te maken is essentieel voor intrinsieke motivatie. Zelf verantwoordelijk zijn voor wat er van je gevraagd wordt hoort hier ook bij. Voor mij als IB-er belangrijk in de begeleiding van teamleden.
COMPETENTIE
Iedereen heeft het nodig om zich competent te voelen. Het vormt de motor om door te gaan of om je ergens in vast te bijten. Als IB-er sta ik stil bij competenties om van daaruit te werken aan verbeteringen. Ieder teamlid op de juiste positie.
communicatie
Alles staat of valt met communicatie. Als IB-er ben ik voortdurend in contact. Mijn opleiding tot specialist communicatie heeft daarin zijn waarde bewezen. Ik stem mijn (geschreven) woorden af op mijn doelgroep en bereik zo mijn doel.
interne structuur
Het opzetten en bewaken van een effectieve en efficiënte zorgstructuur vormt de basis van de kwaliteitszorg. Ik streef ernaar om het primaire proces optimaal te ondersteunen en leerkrachten zo min mogelijk administratief te belasten.
advies
coaching
Als IB-er ben ik graag betrokken bij complexe situaties. In een gesprek kijken we samen wat de situatie van ons vraagt. Daarbij betrek ik ouders zo vroeg mogelijk, zodat er transparant en gesteund gewerkt kan worden.
school
innovatie
Innoveren vanuit visie, met een duidelijk doel voor ogen: dat is hoe ik graag werk. Dit kan alleen samen met de schoolleider en het team. Als IB-er bouw ik mee aan draagvlak en een uitgekiend plan van aanpak. Zelf ben ik snel enthousiast voor nieuwe ontwikkelingen. Ik deel graag wat ik lees en tegenkom in de media.
beleid &
kwaliteit
Mijn schrijfvaardigheid is sterk ontwikkeld, mede door mijn studie onderwijskunde. Ik houd ervan om een goed gefundeerd beleidsstuk te ontwikkelen, waarbij de lay-out de boodschap versterkt. Kastdocumenten schrijf ik niet graag, dus probeer ik de verbinding te maken tussen woorden en daden. Daar worden teamleden blij van.
INTERIM
MOGELIJKHEDEN
Voor elke situatie een passend antwoord
Ik ben inzetbaar voor meerdere situaties die zich in uw team kunnen voordoen. Mogelijk gaat uw IB-er met zwangerschapsverlof of is er sprake van langdurige ziekte. Dan zorg ik ervoor dat de bestaande situatie gecontinueerd wordt. Als er sprake is van ontoereikende kwaliteitszorg, werk ik graag in uw school mee om weer te voldoen aan de gestelde voorwaarden. Wilt u de focus leggen op een specifiek thema of een stagnerende innovatie nieuw leven in blazen, ik denk met u mee hoe ik u kan ondersteunen. Hierin ben ik vlot van begrip, handel ik efficiënt en focus ik op de ontwikkeling van uw schoolorganisatie.
projectleiding
Mijn werkervaring reikt verder dan het primair onderwijs. Zo heb ik meerdere projecten ondersteund vanuit functies als office manager, planner en bureauassistent. Ook ben ik secretaris geweest van de GMR. Ik ben sterk in het houden van overzicht, ben ICT-vaardig en heb een goed geheugen. Hierdoor kan ik veel ballen adequaat in de lucht houden. Uw project (op bestuursniveau) is dus bij mij in goede handen. Bijvoorbeeld het organiseren van een studiedag voor alle medewerkers, directieleden of het IB-netwerk.